vrijdag 24 juli 2009

Ik heb echt geluk!

Nog geen twee uurtjes geleden is mijn oven ontploft! Ik ben zo geschrokken dat ik maar even de ervaring op 'papier' zet. Ik besef dat ik heel veel geluk heb gehad ... ik had de oven gebruikt om een ovenschotel te maken en hem daarna uitgezet. Ik had net mijn eten op en meestal ga ik daarna naar de keuken maar omdat ik ontzettend geboeid op mijn laptop naar de finale van Britain's Next Top Model zat te kijken, was ik nog niet opgestaan toen ik ineens een enorme knal naast me (en dus vanuit de keuken) hoorde. Ik keek de keuken in en ... allemaal glas. De buitenste glasplaat van de ovendeur was in ongeveer een miljoen stukjes (duizend stukjes zou echt een understatement zijn). Hoe dat kan gebeuren? Geen idee. Ik heb een vrij nieuwe oven (4 jaar oud, van goede kwaliteit - zal ik het merk nog noemen? Even afwachten hoe ze deze zaak af gaan handelen, maar ik denk dat ik dit merk niet meer neem in de toekomst ...)
Ik weet alleen wel dat als ik in de keuken was geweest op het moment dat het gebeurde, het dan niet zo goed was afgelopen als dat het nu is afgelopen ... brr, ik word echt naar als ik eraan denk!

Ik zat me al af te vragen of ik soms misschien bijzonder veel geluk heb: weer bijna helemaal hersteld van een tweede zware SLE-terugslag, mijn droom van schrijfster met een echt uitgegeven boek is uitgekomen en nu heb ik door een gelukje gelukkig geen lichamelijke schade van een ontplofte oven:-)

Geen opmerkingen: