maandag 20 juli 2009

Weer terug in Nederland

De vakantie zit erop. Ik mag zeggen dat die wel zeer geslaagd was. Zo geslaagd dat ik ben geƫindigd zonder prednison. Dat kon! Dat kon omdat het in de bijna 3 weken die ik op vakantie was, iedere dag 28 graden of warmer was. Daar word ik heel fit en gezond van. Dat wist ik al. En dat is heerlijk want dan voel ik me een kerngezond persoon. Ik heb letterlijk dagenlang rondgelopen (niet alleen maar rondgelopen hoor!;-): wandelend door Wenen, Karlsbad (Karlovy Vary), Bratislava, Boedapest, Verona en allemaal andere leuke plaatsjes, dorpjes, langs het meer, over heuveltjes, in grotten, bij watervallen, over kiezelstranden, door megasupermarkten ... en dat ging allemaal goed. Ik kon maar doorgaan en doorgaan, dus toen besloot ik maar dat ik dan ook wel zonder prednison kon. En dat kon ook.

En waarschijnlijk dankzij het bijna niet meer slikken van prednison kan ik nu ook veel beter tegen de zon. Ik begon natuurlijk wel elke dag na het douchen met de zonnebrandcreme het wel extra gemakkelijk maakt. Ik gebruik het vergif van Riemann, P20 heet dat en het werkt wel 10 uur lang. Het is een soort gelei en het stinkt enorm als je het opsmeert maar het is ideaal omdat je het maar 1 keer per dag hoeft te gebruiken.

En nu ik weer terug ben, moet ik weer aan de slag. Overmorgen ga ik naar de uitgeverij voor een eerste gesprek en daarna moet er weer geschreven worden. Voor nu ben ik nog wat aan het lanterfanten, uitrusten van de vakantie, zorgen dat mijn ooglidontsteking (die ik in de vakantie heb opgedaan en me een interessant Italiaans doktersbezoek opleverde dat nog geen minuut duurde) zo snel mogelijk overgaat want ik word er helemaal gek van, en meer ontdekken over mijn nieuwe door de vakantie geinspireerde interesses: Hundertwasser, Klimt en d´Annunzio ...

Geen opmerkingen: