vrijdag 14 mei 2010

De hele trukendoos bij langs

Morgen is het dan eindelijk zover: mijn boek ligt in de winkels. Dat betekent ook dat ik morgen het boek ga presenteren voor enkele honderden mensen in Ede. Ik keek hier best naar uit ... en niet alleen met plezier (ook spanning)! Maar mijn longen gooien weer eens roet in het eten.

In mijn laatste blog meldde ik al dat ik moe was. Ik dacht aan de naweeën van een vakantie - gebruikelijk - en de slechte weersomstandigheden hier in NL. Maar na drie dagen zou dan verbetering op moeten treden en dat gebeurde niet. Het bleef gewoon hetzelfde en werd bij vlagen zelfs erger. Voor dat soort momenten heeft de gemiddelde chronisch zieke wel een soort van trukendoos - wat foefjes die je kunt gebruiken om je snel weer fit te voelen.

Zo ook ik. Maar er zit maar zoveel in die trukendoos en als dan 10 dagen later blijkt dat niets werkt, ook niet hele dagen in bed, tja ... wat moet je dan? Toch maar de huisarts bellen zoals ik vanochtend heb gedaan want op zo'n korte termijn (vandaag) kom ik ook niet meer in het UMC. Ik heb inmiddels m'n diclo al vervangen door Brufen 600, dat is echt mijn allerlaatste truc. Daarvan weet ik nog niet of die werkt, we zullen zien, maar eerst straks maar eens die afspraak. En dan maar weer rusten. En dat is nu net waar mijn hoofd geen zin in heeft: rusten.

Pfff, word al naar bij de gedachte dat ik weer uren op bed moet liggen. En dan lig ik maar te draaien en te woelen en daar worden mijn longen niet minder moe van. Ik hoop op het beste vanmiddag: een zeer goede truc. Zodat ik eindelijk eens lekker kan gaan genieten van het uitkomen van mijn eerste boek:-)

PS Kijk ook eens op www.ziekelijkgelukkig.nl

Geen opmerkingen: